>>Open huis bij de Stichting Samen Verder

Open huis Stichting Samen Verder

De samenwerkende vrijwilligersorganisaties op het gebied van zorg & welzijn in Culemborg organiseren een ‘Open Vrijwilligershuizen Route’ op vrijdag 23 september 2016 van 16.00 – 19.00 uur. Ook de Stichting Samen Verder doet hieraan mee. Iedereen die een zinvolle vrijetijdsbesteding als vrijwilliger zoekt kan zich in een ongedwongen sfeer vrijblijvend oriënteren. De diverse projecten van de Stichting worden voor de volle 100% gerund door vrijwilligers.

Op de tijden van het open huis is Bartjes kringloopcentrum extra geopend naast de reguliere tijd.
In kringloopcentrum Bartje zijn nieuwe en gebruikte spullen tegen een lage prijs te koop. Altijd in goede staat!
Elke maand worden onder een speciaal thema bijzondere artikelen aangeboden;zie 'BartApart'.
Na het winkelen kunt u uitrusten of een praatje maken in onze koffiecorner; consumpties € 0,25, gratis voor ouderen (65+).
Bij Bartjes kringloopcentrum zijn veel verschillende werkzaamheden; ophaaldienst, sorteren, repareren, schoonmaken, prijzen, verkopen, enz. Voor ieder wat wils! De opbrengst komt ten goede aan allerlei ouderen projecten, o.a. Klaartje

Enkele chauffeurs van Klaartje zijn met hun bussen  aanwezig om informatie over hun vrijwilligerswerk te geven.
De chauffeurs en bijrijders van Klaartje vervoeren ouderen en mensen met een beperking, die zich hiervoor telefonisch hebben aangemeld, van deur tot deur.
Ook vervoer naar ziekenhuizen (Tiel en Nieuwegein) en rolstoelvervoer behoren tot de mogelijkheden.
Senioren die hun verjaardag niet thuis willen vieren, kunnen met hun gasten van en naar de gewenste feestlocatie worden gebracht. De bussen van Klaartje worden ook ingezet voor toertochtjes; een gezellig dagje uit voor ouderen.

Voor informatie over de overige deelnemende organisatie zie: