>>>Paasproject Praathuis

Fonds Goede Doelen

Lentefeest op de Meerlaan in Culemborg

Pasen 2008

De Stichting Samen Verder en Openbare Jenaplanschool ´t Praathuis vierden dit jaar samen Pasen. Passend binnen het project ´Samenleven´ gingen de kinderen volgens een oud Twents gebruik ‘vlöggeln’. In een lange slinger trokken zij, al zingend, naar het terrein van Bartjes Kringloopcentrum. Zij namen daar ruim 300 plantjes in ontvangst uit handen van de Stichting Samen Verder. De kinderen hebben de voorjaarsbloemen bezorgd bij ouderen in hun omgeving om hen hiermee fijne Paasdagen te wensen. De bovenbouw heeft de plantjes bestemd voor de drie zorgcentra in Culemborg. Met het busje van Samen Verder hebben kinderen van ´t Praathuis de Paasattentie bezorgd.

In februari bereikte ons het verzoek van de overbuurtjes, basisschool ’t Praathuis, om medewerking te verlenen aan een lenteactie van alle gezamenlijke klassen. In goed overleg tussen de werkgroep van ouders en de PRAC is het idee dat de ouders hadden, tot bovenstaande actie uitgewerkt.

Op de foto’s (klik hier voor het foto-album op deze site) kunt u zien dat het een prachtig feest is geworden, zowel voor de kinderen als voor de ouderen die zijn bezocht. De bloemenrijke lentegroet is gesubsidieerd uit het Fonds Goede Doelen en prima verzorgd door bloemisterij De Graaf. De school heeft er een waar feest van gemaakt met een paaslunch voor alle kinderen, een prachtig lied begeleid met accordeonmuziek en een ketting van 300 kinderen rondom hun school en naar ons plein. Zelfs het weer heeft tot de laatste minuut meegewerkt.

Zo werd met recht het begrip Samen Verder vorm gegeven!

PRAC

Waarom goede doelen

Door het goed lopende kringloopcentrum hebben wij de mogelijkheid om naast de financiering van de verschillende projecten ook goede doelen te ondersteunen.

In dit item vindt u mededelingen over  toegekende donaties en verslagen over de besteding hiervan in de verschillende projecten. Projecten die passen binnen de doelstellingen van de stichting voor ouderen en gehandicapten, kunnen ondersteund worden. Het betreft dan projecten in Culemborg, maar ook projecten in het buitenland als daar Culemborgers rechtstreeks bij betrokken zijn. Tevens is financiering van een project  niet op een andere manier (volledig) mogelijk.

Is er een project, wat naar uw mening in aanmerking komt voor een ondersteuning? Meldt dit dan aan bij het bestuur van de Stichting Samen Verder. Een uitvoerige motivatie, waarom u vindt dat het project een bijdrage verdient, is daarbij nodig om de aanvraag te kunnen beoordelen.

Aanvragen kunnen worden gericht aan:
het Bestuur van Stichting Samen Verder
Meerlaan 25,
4103 XZ Culemborg
E: bestuur@stichtingsamenverder.com

Vanaf dinsdag 22 augustus is Bartje weer geopend. Deze keer staat glas in de kijker. Kom ..

Foto's uit het bericht van Stichting Samen Verder Culemborg