>>Heropening Bartje di 1 sept 10:00

Heropening Bartje di 1 sept 10:00

26-08-2020

Heropening Bartje di 1 sept 10:00

Let op! Aantal gelijktijdige bezoekers beperkt. Mandje verplicht.

NIeuwe Corona-proof Inrichting

Nagenoeg alle medewerkers van kringloopcentrum Bartje behoren tot de groep die het meest door het Coronavirus wordt bedreigd. Om die reden sloot Stichting Samen Verder (SSV) zaterdag 14 maart de deuren van het kringloopcentrum. Direct is gestart met de herinrichting, zodat kringloopcentrum Bartje Corona-proof kon worden. De opstelling is nu ruimtelijker, waardoor 1½ meter afstand houden en éénrichtingverkeer mogelijk is. Hierdoor zijn ook de uitgang en kassa verplaatst naar de voormalige hoofdingang van het gebouw in de binnenhoek. De ingang is gelijk gebleven.

Het interieur is veranderd. Nieuwe vloerbedekking is gelegd, muren, kozijnen en deuren zijn geschilderd. Kortom, kringloopcentrum Bartje is in een nieuw jasje gestoken.

Opening

Dinsdag 1 september gaan de deuren van kringloopcentrum Bartje weer open. Om 10.00 uur staan de medewerkers klaar om iedereen te ontvangen. Het zal voor de klanten wellicht even wennen zijn, maar de medewerkers wijzen u graag de weg.

Als iedereen zich aan de Corona gedragsregels houdt, kan kringloopcentrum Bartje ook bij een onverhoopt nieuwe besmettingsgolf haar deuren open houden.

Hergebruik

Vanaf dinsdag 1 september is het ook weer mogelijk gebruikte spullen aan te bieden voor hergebruik.
De kledingcontainer is verwijderd, omdat deze ook voor het storten van afval werd gebruikt. Voor de medewerkers op de sorteerafdeling ontstond daardoor een onwerkbare situatie. Kleding kan voortaan aan de deur bij de sorteerafdeling worden aangeboden.

Meubels worden vanaf de heropening ook weer opgehaald. Daarvoor dient een afspraak gemaakt te worden met de afdeling logistiek van kringloopcentrum Bartje.

Fake news

De sluiting van kringloopcentrum Bartje heeft SSV een financiële strop opgeleverd. Het gerucht dat het voortbestaan van Bartje en Klaartje daardoor in gevaar zou komen, is fake news.

Stichting Samen Verder is ook financieel Corona-proof. Het vervoer van deur tot deur voor ouderen en mensen met een beperking loopt in Culemborg geen enkel gevaar. Ook de buitenritten naar ziekenhuizen in de regio zijn hervat. Klaartje werkt vanzelfsprekend volgens de Corona maatregelen.

Vrijwilligers

Vanwege de Corona pandemie zullen helaas niet alle medewerkers hun werk bij SSV hervatten. Daarvoor is alle begrip. Door herschikking kan de dienstverlening van Bartje en Klaartje doorgaan. Desondanks zou het fijn zijn als nieuwe vrijwilligers zich melden. Daarvoor kan contact opgenomen worden met het kantoor van SSV of de projectleiders van Bartje en Klaartje.